Wpływ mediów na profilaktykę raka piersi

Profilaktyka w przypadku raka piersi to najskuteczniejszych sposób zapobiegania chorobie. Tylko regularne badania pozwolą na czas zareagować i podjąć właściwie leczenie. Nowotwór piersi to niezwykle groźna choroba, z którą walkę każdego roku przegrywa kilka tysięcy kobiet.  Niedopuszczenie do rozwoju raka to jedyny sposób, by mieć szanse na pełen powrót do zdrowia. Z tego właśnie powodu popularyzowanie profilaktyki raka piersi jest tak istotne. Dlatego duże znaczenie ogrywają media, które za sprawą spotów, plakatów czy innych form reklamowych mogą wpływać na kształtowanie się postaw społecznych.

Mediami kreują to, co jest modne, są źródłem autorytetów, wyznaczają współczesne standardy. Pełnią rolę rozrywkową, informacyjną i edukacyjną, docierając do szerokiego grona odbiorców. Kształtowanie postaw prozdrowotnych przez środki masowego przekazu ma zmienić złe nawyki i zachęcić ludzi do uprawiania sportu, poprawienia codziennej diety oraz kontrolowania swojego zdrowia. Cenna wiedza, jaką mogą dystrybuować media, uczy właściwego zachowania i daje szanse na zmniejszenia wskaźnika zachorowań na raka piersi. Bo wiedząc jak i kiedy wykonywać badania, więcej kobiet się na nie zdecyduje. A informacja o darmowych mammobusach w różnych miejscowościach Polski zaktywizuje lokalną społeczność do badania. Szczególnie, gdy jest to w niewielkich miastach, gdzie dostęp do ośrodków zdrowia jest ograniczony.

dolgachov/bigstockphoto.com

dolgachov/bigstockphoto.com

Promowanie różnych akcji związanych z rakiem piersi to kolejny ważny aspekt wykorzystywania radia, internetu oraz telewizji w edukowania społeczeństw na temat raka piersi.  W ostatnich latach głośno było m.in. o Programie Wczesnego Wykrywania Raka Piersi czy akcji „Różowa i niebieska wstążka”. Im więcej kobiet dowie się o tego typu działaniach i czynnie zacznie brać w nich udział, tym bardziej wzrasta szansa, że będą one również regularnie poddawać się badaniom. Ponadto media mogą działać bezpośrednio, realizując kampanie prozdrowotne. Takie zabiegi są najskuteczniejsze. Zaangażowanie osób publicznych wzmaga jeszcze wpływ komunikatu, a swobodne wyrażanie deklaracji o poparciu profilaktyki raka piersi zachęca kolejne kobiety do pojęcia ważnych kroków i udania się do lekarza. Jeżeli reakcją nawet niewielkiej grupy po obejrzeniu materiału promocyjnego będzie wykonanie mammografii lub USG piersi można uznać, że reklama się opłaciła. Dlatego wpływ mediów na profilarkę raka piersi jest tak ważny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.